Corporate Executive Development Program


Corporate Excutive Development Program ini adalah salah satu program anjuran bersama Kementerian Sumber Manusia. Program ini berlangsung selama 2 minggu berturut-turut dan dilaksanakan lebih awal dari tarikh Minggu Keusahawanan Global 2009.

Program Pembangunan Eksekutif Korporat ini dijalankan di Dewan JKKK Kampung (F) Sungai Koyan 2 bermula 26 Oktober sehingga 6 November. Ianya terbuka kepada belia-belia yang menganggur dan sedang mencari pekerjaan. Seramai 50 tempat dibuka dan penyertaannya amatlah menggalakkan.

Para peserta diberi latihan tentang cara-cara untuk menghadapi sesi temuduga, kehendak-kehendak majikan dan kriteria-kriteria yang perlu ada pada seorang eksekutif korporat. Selain dari itu, para peserta juga diberi pendedahan dan latihan praktikal dalam merangka Pelan perniagaan (BP). Tujuannya adalah untuk menggalakkan golongan belia untuk berkecimpung dalam bidang keusahawanan. Ia juga bertujuan untuk menarik minat golongan belia bekerja sendiri daripada mengharapkan kerja makan gaji.

Alhamdulillah, program ini berjalan lancar dan mendapat sokongan yang baik daripada warga belia Sungai Koyan. Mereka juga mengharapkan agar program seumpama ini akan dapat dilaksanakan lagi pada masa depan.

Kredit: Penceramah dari KSM, Cik Aida Yazmin.


** More pics @ PID Sungai Koyan Flickr

0 Responses